efiveia.gr
Άσκηση, διατροφή και ύπνος

5+1 τρόφιμα που ενισχύουν την ενυδάτωση

Γράφει στο efiveia.gr η Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Κωνσταντίνα Κατσανά

Το καλοκαίρι είναι πλέον γεγονός και η ανάγκη για επαρκή ενυδάτωση των εφήβων είναι περισσότερο επίκαιρη από ποτέ. Όπως έχει ξανασυζητηθεί σε προηγούμενο άρθρο, το νερό αποτελεί το πιο σημαντικό συστατικό για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού ενός εφήβου.

Οι υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την πιθανώς αυξημένη σωματική δραστηριότητα (περισσότερος χρόνος για παιχνίδι και κίνηση) καθιστούν την κατανάλωση νερού ακόμη πιο σημαντική κατά τους θερινούς μήνες. Αναμφισβήτητα, η κατανάλωση απλού νερού αποτελεί τον ιδανικότερο τρόπο ενυδάτωσης του οργανισμού ενός εφήβου.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν καθοριστικά στην ενίσχυση της ενυδάτωσης λόγω της εξαιρετικά υψηλής τους περιεκτικότητας σε νερό. Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα 6 από αυτά τα τρόφιμα, ενώ παράλληλα μπορείτε να σκεφτείτε πώς θα μπορούσατε να τα εντάξετε στην καθημερινό τρόπο διατροφής του έφηβου παιδιού σας!

  1. Αγγούρι

Το αγγούρι είναι ένα δροσερό λαχανικό που καταναλώνεται ευχάριστα από τους εφήβους και μπορεί να συμβάλλει ουσιαστικά στην ενυδάτωση του οργανισμού, καθώς αποτελεί πλούσια πηγή νερού (95% περιεκτικότητα). Μπορεί να καταναλωθεί με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους (μέσα σε σαλάτα, σάντουιτς, αραβική πίτα, τορτίγια, σαλάτα με όσπρια), αλλά και ξεχωριστά ως ενδιάμεσο σνακ μαζί με λίγο χούμους, γιαούρτι αλλά και σκέτο σε στικς.

  1. Ντομάτα

Η ντομάτα έχει την τιμητική της κάθε καλοκαίρι και αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή λαχανικά ανάμεσα στους εφήβους. Περιέχει ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά (λυκοπένιο) που σε συνδυασμό με την αυξημένη περιεκτικότητά της σε βιταμίνη A και C τη μετατρέπουν σε ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που μπορούν να βελτιώσουν την άμυνα του οργανισμού ενός εφήβου. Αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό της χωριάτικης σαλάτας, του κρητικού ντάκου και του απόλυτα καλοκαιρινού γεύματος των γεμιστών, ενώ συνδυάζεται αρμονικά με όλων των ειδών τις διαφορετικές σαλάτες (όπως με σαλάτα οσπρίων και ζυμαρικών), καθώς ενισχύει τη γεύση, αλλά και τη θρεπτική τους αξία. Η περιεκτικότητα της σε νερό φτάνει το 94% του βάρους της.

  1. Καρπούζι

Νόστιμο και δροσιστικό, ακριβώς επειδή περιέχει νερό σε ένα ποσοστό της τάξης του 92%. Αν θέλετε να το οπτικοποιήσετε με τη βοήθεια της φαντασίας σας, σκεφτείτε ότι, εάν είχατε 1 φλιτζάνι καρπούζι τότε περισσότερο από το ½ φλιτζάνι θα ήταν νερό! Πλούσιο σε βιταμίνη Α, C και μαγνήσιο, το καρπούζι μπορεί να αποτελέσει ένα ιδανικό σνακ για δεκατιανό ή απογευματινό.

  1. Φράουλες

Άλλο ένα θρεπτικό μα και τόσο γευστικό φρούτο που αποτελεί πλούσια πηγή νερού (91% του βάρους της). Οι φράουλες περιέχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν το σώμα ενός εφήβου από τη φλεγμονή, ενώ καταναλώνονται ευχάριστα είτε μόνες τους ως σνακ ή/και ως ενισχυτικά γεύσης μέσα σε smoothies, επιδόρπια με γιαούρτι και ξηρούς καρπούς ή γάλα με βρώμη.

  1. Γάλα

Πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και νερό (91%). Μπορεί να αξιοποιηθεί ως βάση για τη δημιουργία ενός πλούσιου και ισορροπημένου πρωινού γεύματος, ενώ αποτελεί ιδανική επιλογή μετά από το τέλος της σωματικής δραστηριότητας ενός εφήβου.

  1. Ροδάκινα

Ένα εξαιρετικά θρεπτικό φρούτο με έντονο χρώμα που είναι αρέσει ιδιαίτερα στους έφηβους. Πολύτιμη πηγή βιταμινών (Α & C) και καλίου. Ο συνδυασμός της αυξημένης περιεκτικότητας σε νερό (89%) και φυτικές ίνες το μετατρέπουν σε ένα εύγευστο φρούτο που ενισχύει τον κορεσμό. Συνδυάζεται υπέροχα με γιαούρτι, αλλά και σε κομματάκια μέσα σε πολύχρωμες σαλάτες.

Συνοψίζοντας, παρόλο που κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού οι απαιτήσεις των εφήβων για κατανάλωση νερού αυξάνονται, το ίδιο ισχύει και για τις διαθέσιμες επιλογές τροφίμων που μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην ενίσχυση της ενυδάτωσης του οργανισμού. Το ακόμη πιο ευχάριστο είναι ότι, και τα 6 τρόφιμα που αποτελούν πολύτιμες πηγές νερού είναι ιδιαίτερα νόστιμα και αγαπητά στους περισσότερους εφήβους. Μπορείτε να ρίξετε ξανά μία ματιά στις διαθέσιμες επιλογές που προτείνονται και να ρωτήσετε τη γνώμη του παιδιού σας, έτσι ώστε να αποφασίσετε από κοινού με ποια τρόφιμα θέλετε να ξεκινήσετε τη … διαδικασία ενυδάτωσης!

Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας & καλή έναρξη καλοκαιριού ?

Ενδεικτική βιβλιογραφία
USDA Food Composition Databases

 

Διαβάστε επίσης:

Διατροφή εφήβων αθλητών

efiveia.gr

Ισορροπημένη διατροφή για τον χορτοφάγο έφηβο

Ελίνα Ασημακοπούλου

Κάνει δίαιτα; Πώς θα την πείσετε να τρέφεται σωστά.

efiveia.gr

Η κακή διατροφή στην εφηβεία μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη τύπου 2;

efiveia.gr

Η σημασία της βιταμίνης D και η σχέση της με την παχυσαρκία στους έφηβους

efiveia.gr

Πρωινό με σπόρους chia, γάλα αμυγδάλου και φρέσκα φρούτα

Νάντια Μαρκοπούλου

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com