efiveia.gr
Άσκηση, διατροφή και ύπνος

«Γρήγορο φαγητό» στο σπίτι!

Το φαγητό «απ’ έξω» αποτελεί πολλές φορές μία ελκυστική επιλογή ιδιαίτερα για τις βραδινές ώρες. Τι θα λέγατε να πειραματιστείτε μαζί με το έφηβο παιδί σας για να δημιουργήσετε από κοινού εύκολες και νόστιμες μαγειρικές δημιουργίες και να απολαύσετε «γρήγορο φαγητό» από τα χεράκια σας;

Όπως ισχύει πάντα με όλες τις συνταγές, το καλύτερο σημείο βρίσκεται στο να τις παραλλάξετε. Πώς; Αφήνοντας τη φαντασία σας ελεύθερη και ενθαρρύνοντας το παιδί σας να πάρει και εκείνο πρωτοβουλίες και να προτείνει πιθανούς συνδυασμούς που θα ήθελε να δοκιμάσει.

Ας δούμε, λοιπόν, 4 απλές ιδέες για σπιτικό φαγητό «απ’ έξω»:

  1. Πίτσα με αραβική πίτα

Μπορείτε να προτιμήσετε αραβική πίτα ολικής άλεσης, η οποία περιέχει φυτικές ίνες και έχει μία εξίσου ευχάριστη γεύση. Ετοιμάστε κόκκινη σάλτσα ντομάτας με ελαιόλαδο και επιλέξτε τα υλικά που σας αρέσουν, όπως τυρί (κίτρινο ή λευκό), μανιτάρια, πολύχρωμες πιπεριές και ελιές. Μη ξεχάσετε να αρωματίσετε με τα αγαπημένα σας μυρωδικά, όπως ρίγανη και βασιλικό και ψήστε στο φούρνο για λίγα λεπτά.

Πώς μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά σε αυτή τη συνταγή;

Στην επάλειψη με τη σάλτσα και τοποθετώντας μόνα τους τα υλικά επάνω στην αραβική πίτα, κάνοντας τις παραλλαγές που θέλουν.

2. Μπέργκερ κοτόπουλο

Μπορείτε να το φτιάξετε με μπιφτέκι κοτόπουλο αλλά και με φιλετάκια από κοτόπουλο ψητά σε αντικολλητικό τηγάνι. Και οι δύο επιλογές είναι εξαιρετικά γευστικές. Εξαρτάται από το τι έχετε διαθέσιμο την εκάστοτε στιγμή.

Ταιριάζει ιδανικά με μαρούλι και ντομάτα. Επιλογές για σως: γιαούρτι με ταχίνι, μέλι και λίγο κύμινο ή γιαούρτι με μουστάρδα, τυρί κρέμα και πιπέρι. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε εάν θέλετε και λίγες φέτες από αβοκάντο, το οποίο συνδυάζεται πολύ ωραία με το κοτόπουλο.

Το μπέργκερ καταναλώνεται ευχάριστα μαζί με πολύχρωμη σαλάτα και ανάλογα τα επίπεδα πείνας του παιδιού σας, μπορεί να συνδυαστεί με πατατοσαλάτα ή πατάτες ψητές στην λαδόκολλα σαν τηγανιτές με λίγο ελαιόλαδο, ρίγανη και πάπρικα.

Πώς μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά σε αυτή τη συνταγή;

Μπορούν να «στήσουν» το μπέργκερ και να κάνουν τις δικές τους στυλιστικές παρεμβάσεις στο πιάτο.

3. Σαλάτα του Καίσαρα

Φτιάξτε ένα υπέροχο ντρέσινγκ για τη σαλάτα σας με ελαιόλαδο, μουστάρδα, γιαούρτι, παρμεζάνα, ξύσμα και χυμό από λεμόνι, πιπέρι, σκόρδο και φιλέτο από αντζούγιες (όλα στο μούλτι). Το τελευταίο συστατικό θεωρείται απαραίτητο για την αυθεντική συνταγή της σαλάτας του Καίσαρα. Εάν, ωστόσο, δεν είστε εξοικειωμένοι με αυτό ή δεν είναι διαθέσιμο στο σπίτι σας, μπορείτε να το παραλείψετε.

Για ακόμη πιο ζουμερό αποτέλεσμα, πριν προσθέσετε το γιαούρτι και την παρμεζάνα στο μούλτι, μπορείτε να αφαιρέσετε λίγο από το μίγμα σας για να μαρινάρετε το φιλέτο κοτόπουλο πριν το ψήσετε στο αντικολλητικό τηγάνι.

Βάλτε σε ένα μεγάλο μπολ άφθονη χοντροκομμένη σαλάτα iceberg με καλαμπόκι και αναμείξτε καλά με το ντρέσινγκ που ετοιμάσατε. Προσθέστε τα μυρωδικά της επιλογής σας, όπως θυμάρι, ρίγανη, δυόσμο και τοποθετήστε το ψημένο κοτόπουλο σε λωρίδες από επάνω. Εάν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε και λίγα κρίθινα παξιμάδια για ένα χορταστικό βραδινό γεμάτο γεύση και αρώματα.

Πώς μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά σε αυτή τη συνταγή;

Με καλά πλυμένα χέρια ή γάντια: καλό ανακάτεμα της σαλάτας με το ντρέσινγκ και καλλιτεχνική τοποθέτηση του κοτόπουλου στο τέλος.

4. Κλαμπ Σάντουτις

Επιλέξτε ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο εφόσον σας αρέσει και φτιάξτε μία εύκολη σως από γιαούρτι, μαγιονέζα και άνηθο για να αλείψετε τις φέτες ψωμιού. Για το κάθε κλαμπ σάντουιτς χρησιμοποιήστε 3 φέτες ψωμί, τις οποίες θα ψήσετε στην τοστιέρα για να γίνουν τραγανές. Προσθέστε τη σως, κίτρινο τυρί, γαλοπούλα ή αυγό βραστό, μαρούλι και ντοματίνια ή ντομάτα. Τοποθετήστε 4 οδοντογλυφίδες και κόψτε σε 4 μικρά τρίγωνα. Μπορείτε να το συνδυάσετε με πράσινη σαλάτα και πατάτες ψητές στη λαδόκολλα σαν τηγανιτές.

Πώς μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά σε αυτή τη συνταγή;

Αλείφοντας το ψωμί με τη σως, προσθέτοντας τα υπόλοιπα υλικά και τοποθετώντας τις οδοντογλυφίδες. Και φυσικά στο δημιουργικό στήσιμο του πιάτου.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητό από τα παιδιά σας το κίνητρο, το οποίο σας ωθεί στο να μπείτε σε αυτή τη διαδικασία. Δε θέλουμε σε καμία περίπτωση τα παιδιά να αισθανθούν πως ορισμένα τρόφιμα είναι «απαγορευμένα» και εμείς προσπαθούμε να τα «ξεγελάσουμε» με τις αντίστοιχες πιο θρεπτικές επιλογές τους. Κάτι τέτοιο θα τα ωθήσει στο να λαχταρούν ακόμη περισσότερο το έτοιμο φαγητό απ’ έξω και θα εισπράττουν όλη αυτή την προσπάθεια σαν μια αγγαρεία.

Θέλουμε, όμως, να συνειδητοποιήσουν και οι έφηβοι από μόνοι τους πως τα τρόφιμα με υψηλή θρεπτική αξία δε σημαίνει πως πρέπει να είναι βαρετά και μονότονα. Υπάρχουν αμέτρητοι συνδυασμοί, με τους οποίους μπορούν να δημιουργηθούν εξαιρετικά νόστιμες συνταγές.

Η συμμετοχή των έφηβων παιδιών στις μαγειρικές παρασκευές θα ενισχύσει το κίνητρό τους να καταναλώσουν όσα έφτιαξαν οι ίδιοι και θα τα κάνει να αισθάνονται μεγαλύτερη αυτο-πεποίθηση και εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους. Τέλος, θα σας δώσει την ευκαιρία να μοιραστείτε δημιουργικές στιγμές μαζί με τα παιδιά σας, οι οποίες στη συνέχεια θα μετατραπούν σε όμορφες αναμνήσεις και για τις δύο πλευρές.

Σας εύχομαι καλή επιτυχία στις μαγειρικές σας δημιουργίες…

Αφήστε τα παιδιά σας ελεύθερα να πρωτοτυπήσουν και μαζί με αυτά επιτρέψτε και στον εαυτό σας να κάνει το ίδιο. 😊

Καλή απόλαυση!

Διαβάστε επίσης:

Επαρκής ενυδάτωση και ο καθοριστικός της ρόλος στην υγεία των εφήβων

Κωνσταντίνα Κατσανά

Πόσο ύπνο χρειάζεται ο έφηβος όταν έχει σχολείο;

Μαρία Σκαρλάτου

Πρωινό με σπόρους chia, γάλα αμυγδάλου και φρέσκα φρούτα

Νάντια Μαρκοπούλου

Ισορροπημένη διατροφή για τον χορτοφάγο έφηβο

Ελίνα Ασημακοπούλου

Διαμορφώνοντας τη διατροφική συμπεριφορά των εφήβων

Ελίνα Ασημακοπούλου

Προβλήματα στους ύπνου εφήβους

Χριστίνα Πολυδώρου

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com