efiveia.gr
Ερωτήματα αναγνωστών

“Ο γιος μου φέρεται με ασέβεια και υποτιμητικές συμπεριφορές”

"Ο γιος μου φέρεται με ασέβεια και υποτιμητικές συμπεριφορές"
Μαριλίζα Χρυσικάκη

Ερώτημα αναγνώστριας

Ο γιός μου 13 ετών, παιδί έξυπνο, κοινωνικό, δραστήριο με έντονη προσωπικότητα, αρχηγικές τάσεις και ταμπεραμέντο φέρεται με αγένεια, ασέβεια και με υποτιμητικές συμπεριφορές απέναντι μου και στον πατέρα του.

Σαν οικογένεια με 2 αγόρια δεν θα έλεγα ότι είμαστε ήρεμοι πάντα και με υποδειγματική συμπεριφορά. Εχουμε φωναξει, έχουμε εκβιάσει και ο γιος μας έχει φάει χαστούκια αρκετές φορές λόγω αδυναμίας δικής μας και ανάρμοστης συμπεριφοράς του.

Στο σχολείο και στα κοινωνικά είναι ανοιχτός με πολλές προσλαμβανουσες, ερεθίσματα και απασχόληση από εμάς πλήρης προς εκείνον. Εντουτοις, δείχνει να γίνεται επιθετικός όταν τα πράγματα δεν γίνονται όπως θέλει (προς εμάς) να καταστρέφει στιγμές και να θέλει να είναι το επίκεντρο.

Παιζει μπάλα και πάει υπέροχα, στο σχολείο ακούμε καλά λόγια (α Γυμνασίου) αλλά η συμπεριφορά του προς τους γονείς είναι χειριστικη, εγωιστική και αλαζονική. Μας βρίζει και φέρεται προσβλητικα και μας αποδομει πλήρως.

Κάνω ψυχοθεραπεία και coaching αλλά η σχέση μου μαζί του δεν βελτιώνεται. Συζηταμε αρκετά, καθρέφτιζουμε συμπεριφορές αλλά το χάνουμε όταν φέρεται και αντιδρά έτσι στη ματαίωση, στα σχέδιά του και στα όρια που δεν τα δέχεται εύκολα. Τι με συμβουλευετε; Σας ευχαριστώ πολύ.


Απαντά η Προσωποκεντρική Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας – Ψυχοθεραπεύτρια, Εκπαιδευτικός Μαριλίζα Χρυσικάκη

Η οικογενειακή φωλιά, είναι σημαντικό να αποτελεί ένα σταθερό πλαίσιο που εμπνέει αγάπη, σεβασμό, ενσυναίσθηση, αποδοχή και όρια. Αποδοχή δε σημαίνει φυσικά ότι συμφωνώ με τις πράξεις σου, αλλά ότι σε αποδέχομαι χωρίς να πρέπει να το αποδείξεις και χωρίς να αλλάζει η αξία σου. Είμαι εδώ για να σε βοηθήσω να καταλάβεις γιατί οι συγκεκριμένες συμπεριφορές με δυσκολεύουν ως ενήλικα και γιατί εκθέτουν εσένα. Τα όρια, από την άλλη πλευρά, αν δεν είναι ευέλικτα και προσαρμοσμένα κατάλληλα στην εκάστοτε ηλικία, γίνονται φυλακή καταπίεσης. Στη συγκεκριμένη περίοδο, αναφερόμαστε σε μια ισορροπία, η οποία πότε χάνεται πότε τη δημιουργούμε.

Έχετε ένα έφηβο αγόρι που προσπαθεί να ανακαλύψει τα δικά του όρια, τη δική του ταυτότητα, να χτίσει το εγώ του και στην ουσία να τα “βγάλει πέρα”. Φαίνεται από το γραπτό σας, και σας τιμά, ότι αναγνωρίζετε τους λάθος χειρισμούς σας. Έφεραν, δυστυχώς, αρνητικά αποτελέσματα στη σχέση σας με το παιδί σας. Ωστόσο, είναι σημαντικό να συνεχίζουμε την προσπάθεια και να μην τα βάζουμε κάτω. Το κλειδί είναι η διαχείριση, η ισορροπία και η αποτελεσματική επικοινωνία. Πόσο δυνατό είναι να βλέπεις τους γονείς να προσπαθούν και μέσω ψυχοθεραπείας, να βοηθήσουν πρώτα τον εαυτό τους και μετά τα παιδιά τους.

Επιπλέον, η συστημική οικογενειακή θεραπεία είναι μια μορφή θεραπείας που αντιμετωπίζει την οικογένεια σαν σύστημα, σαν ολότητα όπου για να βοηθήσει ένα μέλος, είναι αναγκαίο να βοηθηθούν όλα. Μπορεί αρχικά, να βοηθηθείτε ως γονείς στην αντιμετώπιση και διαχείριση του παιδιού σας, αποκτώντας κοινή γραμμή και κοινή αντιμετώπιση με σκοπό να αποφεύγονται τα διπλά μηνύματα και οι μη αποτελεσματικοί χειρισμοί. Είναι όμως σημαντικό να στρέψετε τον φακό της φροντίδας και υποστήριξης προς το έφηβο παιδί σας -χωρίς να σημαίνει να αφήσετε το άλλο- καθώς σας έχει μεγαλύτερη ανάγκη τώρα κι ας δείχνει το αντίθετο. Οι σχέσεις θέλουν κόπο, συνεχή προσπάθεια, επένδυση και εμπιστοσύνη.

Διαβάστε επίσης:

Φοβάμαι ότι η κόρη μου θα πληγωθεί ξανά από τη σχέση της και δεν ξέρω αν πρέπει να μιλήσω στον σύζυγό μου

Ευφροσύνη Αλεβίζου

Το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζουμε πρόβλημα συμπεριφοράς με την κόρη μου

Ευφροσύνη Αλεβίζου

Τι πρέπει να κάνω ώστε η έφηβη αδελφή μου να μην επηρεάζεται από το αγόρι της, χωρίς ωστόσο να χάσω την εμπιστοσύνη που μου έχει;

Ευφροσύνη Αλεβίζου

Τα παιδιά μου παίζουν συνέχεια με το PlayStation!

efiveia.gr

Τα παιδιά μου ολοένα και απομακρύνονται…

Ευφροσύνη Αλεβίζου

Τα έφηβα παιδιά μου τσακώνονται συνέχεια…

Ευφροσύνη Αλεβίζου

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com