efiveia.gr
Συναισθηματική υγεία

Η αντιμετώπιση του άγχους

Το άγχος δεν αφορά μόνο τους ενήλικες, αλλά και τους εφήβους. Τα ήσυχα και υπάκουα παιδιά είναι πιο πιθανό να έχουν άγχος, το οποίο ενδεχομένως οφείλεται σε καταστάσεις στο σπίτι ή στο σχολείο.

Πώς μπορούμε όμως να απαλλάξουμε το παιδί μας από το άγχος, βοηθώντας το να αισθανθεί περισσότερο σίγουρο για τον εαυτό του;

Το άγχος εμφανίζεται με πολλούς τρόπους. Σε πιο μικρές ηλικίες, το παιδί είναι προσκολλημένο στους γονείς του, είναι υπερβολικά ντροπαλό ή ανησυχεί υπερβολικά για το κάθε τι. Σε ακραίες περιπτώσεις, προκαλείται πονοκέφαλος, κοιλόπονος ή ακόμα και κρίση πανικού.

Ως γονείς είναι φυσικό να ανησυχείτε όταν αντιλαμβάνεστε κάποια σημάδια άγχους και πολλές φορές να αισθάνεστε ανήμποροι να βοηθήσετε. Υπάρχουν όμως τρόποι να κάνετε το παιδί σας να ξεπεράσει το άγχος του και σταδιακά να αποκτήσει σιγουριά.

Μειώστε την ένταση. Πολλές φορές επικρατεί ένταση στο σπίτι χωρίς να το θέλουμε και αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στο παιδί. Προσπαθήστε να μειώνετε την ένταση αυτή, αποφεύγοντας τις φωνές ή τις φιλονικίες. Αφιερώστε έστω και λίγο από το χρόνο σας να κάνετε κάτι δημιουργικό και ευχάριστο και για τους δύο.

Χτίστε την αυτοπεποίθηση. Είναι πολύ σημαντική η ενθάρρυνση και η επιβράβευση κάθε φορά που το παιδί σας θα προσπαθεί να κάνει κάτι, είτε αυτό είναι καινούριο, είτε το προσπαθεί για δεύτερη ή τρίτη φορά. Επίσης, ενθαρρύνοντάς το να συμμετέχει σε διάφορες δραστηριότητες, το βοηθάτε να αισθανθεί δυνατό και υπερήφανο για τον εαυτό του.

Δώστε ευθύνες. Ο έφηβος θα ευνοηθεί και θα ανεξαρτητοποιηθεί ευκολότερα, αν του δώσετε υποχρεώσεις, οι οποίες φυσικά είναι εφικτές για τον ίδιο. Αφήστε τον να αναλάβει μία δουλειά στο σπίτι ή να κάνει μόνος του διάφορα πράγματα. Με αυτό τον τρόπο θα γίνει πιο υπεύθυνος και πιο σίγουρος.

Θέστε ρουτίνα. Πολλές φορές το παιδί αισθάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια αν έχει κάποια καθημερινή ρουτίνα. Δημιουργήστε ένα πρόγραμμα το οποίο θα καθιερώσει ένα ωράριο για το διάβασμα, το φαγητό, το μπάνιο και τον ύπνο του. Αν είναι δυνατό, καλό είναι να διαθέτετε λίγο χρόνο την ημέρα για να συζητάτε διάφορα θέματα.

Πάρτε ρίσκο. Ο πειραματισμός εφόσον είναι ακίνδυνος για το παιδί μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από όσα νομίζετε. Ενθαρρύνετέ το να κάνει πράγματα καινούρια γι’ αυτό, όπως να πάρει κάποιον τηλέφωνο, να μιλήσει σε κάποιον που δεν γνωρίζει καλά, ή ακόμα και να ζητήσει πληροφορίες σε δημόσιο χώρο. Αυτό θα αυξήσει την αυτοπεποίθησή του και θα αισθανθεί τόσο όμορφα, που σίγουρα θα μειώσει το άγχος του.

Με μικρά αλλά σταθερά βήματα τα οποία φαίνονται σε εσάς απλά αλλά στο παιδί βουνό, μπορείτε να έχετε θεαματικά αποτελέσματα όσον αφορά στη διαχείριση του άγχους.

Η ομάδα του efiveia.gr

Διαβάστε επίσης:

O θετικός τρόπος σκέψης και η συμβολή του στην επιτυχία κατά την διάρκεια των εξετάσεων. Και όχι μόνο…

efiveia.gr

Μετανάστευση με παιδιά στην εφηβεία

efiveia.gr

Οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης στους εφήβους

Psy-counsellors

Πώς να βοηθήσω το ντροπαλό παιδί μου;

efiveia.gr

Πώς να μιλήσουμε στα παιδιά για το διαζύγιο

Γιάννης Ξηντάρας

Συναισθηματική Εξάρτηση. Τι είναι και πώς μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε;

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com