efiveia.gr
Άσκηση, διατροφή και ύπνος

5 Σπιτικά γλυκά για κολατσιό στο σχολείο

Γράφει στο efiveia.gr η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Εύα Ζήκου

Οι περισσότερες μαμάδες κάθε πρωί ετοιμάζουν το κολατσιό του παιδιού τους για το σχολείο, ώστε να είναι σίγουρες ότι έχουν κάνει μόνες του την πιο υγιεινή επιλογή για το γεύμα του παιδιού τους, με τη προϋπόθεση ότι τα σνακ που παρέχονται από το κυλικείο του σχολείου δεν αποτελούν κάποιες φορές υγιεινές λύσεις.

Τα περισσότερα παιδιά ακολουθώντας και υιοθετώντας τα διατροφικά πρότυπα των γονιών τους, έχουν μάθει ότι κάθε φορά που θα ανοίξουν το πακέτο του κολατσιού τους, θα δουν κάποιο σάντουιτς, φρούτα ή ίσως ένα κομμάτι σπιτική πίτα. Πόσες φορές όμως τα ίδια τα παιδιά αναζητάνε ένα γλυκό και καταφεύγουν σε αμφιβόλου ποιότητας γλυκίσματα που θα βρουν κοντά ή και μέσα στο σχολείο; Τα γλυκά δεν αποτελούν απαγορευτική ομάδα για κανέναν, ούτε βέβαια για τα παιδιά. Η ποιότητα και η προέλευση του γλυκού όμως κάνει τη διαφορά. Τι καλύτερο οι ίδιες οι μαμάδες μία  φορά την εβδομάδα να κάνουν μικρές γλυκιές εκπλήξεις στα παιδιά τους, δίνοντάς τους ως κολατσιό ένα σπιτικό γλυκό.

Υπάρχουν πολλές επιλογές, μερικές όμως από αυτές που θα αναφερθούν, έχουν επιλεγεί για τους εξής λόγους. Αποτελούν γλυκά που μεταφέρονται εύκολα και δε χρειάζονται ψυγείο, η παρασκευή τους είναι πολύ εύκολη και οι συνταγές τους βρίσκονται ήδη στο site μας, ώστε οι μαμάδες να διευκολυνθούν ακόμα περισσότερο.

  1. Κέικ μήλου
  2. Μπάρες με σοκολάτα
  3. Μπισκότα
  4. Πάστα φλόρα
  5. Σταφιδόψωμο
  1. Το κέικ μήλου αποτελεί την πιο εύκολη μορφή γλυκού που περιλαμβάνει φρούτα. Αν περισσεύουν μήλα ή και οποιοδήποτε άλλο φρούτο, τότε το απλό κέικ μπορεί να πάρει μια καινούργια μορφή και να αποτελέσει ένα χορταστικό δεκατιανό για τον μαθητή, ειδικά για εκείνα τα παιδιά που δεν έχουν καλή σχέση με τα φρέσκα φρούτα.
  2. Οι μπάρες σοκολάτας αποτελούν μία νέα πρόκληση στη τάση της εποχής, όπου οι κλασσικές μπάρες δημητριακών αποτελούν ακόμα και για τους μεγάλους την εύκολη λύση για ένα σνακ. Επειδή όμως τα σνακ αυτά αφορούν παιδιά, τότε με το να φτιάξει μόνη της μία μαμά τη μπάρα και να προσθέσει υλικά της επιλογής της, απλά είναι απόλυτα σίγουρη για το τι καταναλώνει το παιδί της.
  3. Δεν υπάρχει παιδί που να μην έχει λαχταρήσει ένα πακέτο μπισκότα όταν μπαίνει σε ένα σουπερμάρκετ. Δεν υπάρχει πιο εύκολη λύση επίσης για ένα παιδί να αγοράσει από το κυλικείο ή από το περίπτερο ένα ατομικό πακέτο μπισκότα. Τα ίδια τα παιδιά έχουν ακούσει από τους γονείς ότι το μπισκότο αποτελεί μία όχι και τόσο υγιεινή επιλογή και συνήθως απαγορευτική. Με τη λέξη όμως απαγορευμένο, ο περισσότερος κόσμος, πόσο μάλλον τα παιδιά αποκτούν κατευθείαν την τάση να πάνε να το αποκτήσουν. Έτσι, έχει μεγάλη διαφορά οι μαμάδες να φτιάξουν μόνες τους τα μπισκότα προσθέτοντας ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα ή ακόμα και κακάο και να τα προσφέρουν στα παιδιά τους ως μία καθόλου απαγορευμένη αλλά θρεπτική επιλογή.
  4. Η πάστα φλόρα, ένα γλυκό από τα παλιά, που δεν έχει χάσει καθόλου την ικανότητα να αποτελεί ένα από τα πιο νόστιμα σνακ ακόμα και σήμερα. Αρκεί μία σπιτική μαρμελάδα ή ακόμα και ένα σπιτικό γλυκό του κουταλιού και διάθεση για παρασκευή ζύμης για τάρτα. Όπως και σε όλες τις επιλογές σπιτικών γλυκών, η χρήση καστανής ζάχαρης αποτελεί μία πολύ καλή λύση.
  5. Το παραδοσιακό σταφιδόψωμο, αποτελεί μία γλυκιά και λαχταριστή λιχουδιά για μικρούς και μεγάλους και μπορεί να γίνει και με μία μικρή παραλλαγή προσθέτοντας κομμάτια σοκολάτας για να γίνει καλύτερα αποδεκτό από τους μικρούς μαθητές.

Όλα τα γλυκά με όποια υλικά κι αν γίνουν, με όποια φρούτα κι αν χρησιμοποιήσουν οι μαμάδες, αποτελούν μία γλυκιά και ευχάριστη έκπληξη για τους μικρούς  μαθητές. Το μυστικό είναι να είναι σπιτικά, φτιαγμένα με αγάπη. Όταν λοιπόν στερεύουν οι ιδέες για το τι κολατσιό θα δώσετε στα παιδιά σας, η παρασκευή ενός τέτοιου γλυκού θα δώσει σε εκείνα μεγάλη χαρά και σε σας τη σιγουριά ότι κάνατε μία σωστή θρεπτική επιλογή.

Διαβάστε επίσης:

Ποια είναι τα αποτυπώματα του καλοκαιριού στις διατροφικές συνήθειες των εφήβων;

Κωνσταντίνα Κατσανά

Ενισχυμένη σχολική απόδοση με τη βοήθεια της διατροφής

Κωνσταντίνα Κατσανά

Υιοθετούμε το σπιτικό fast food! Σπιτικές λύσεις για την καλή υγεία των εφήβων

efiveia.gr

Πρωινό με σπόρους chia, γάλα αμυγδάλου και φρέσκα φρούτα

Νάντια Μαρκοπούλου

Εφηβεία και εικόνα σώματος

efiveia.gr

Ως εργαστηριακό εύρημα η υπερασβεστιαιμία, τι μπορεί να φταίει;

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com