efiveia.gr
Εκπαίδευση

Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Εφήβων: Πώς επιλέγουμε επάγγελμα;

Ορέστης Μπάλλας

Γράφει στο efiveia.gr o Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Εργασίας MSc ΕΚΠΑ) – Εκπαιδευτικός Ορέστης Μπάλλας

Πώς επιλέγουμε επάγγελμα;

Ένα ερώτημα που κάνει την εμφάνισή του στον νου των εφήβων από τις πρώτες τάξεις του Λυκείου, ή ακόμη και του Γυμνασίου σε κάποιες περιπτώσεις. Ένα θέμα που απασχολεί εξίσου τους γονείς.

Η επιλογή επαγγέλματος είναι μια σύνθετη και δυναμική διαδικασία. Είναι ξεχωριστή για το κάθε άτομο και η έκβαση αυτής εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του ατόμου, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντά του, τις αντιλήψεις του για τον κόσμο και βεβαίως το κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο του ιδίου και της κοινωνίας. Σχηματικά, υπάρχουν τρεις άξονες τους οποίους χρειάζεται το άτομο να λάβει ισάξια υπόψη του με τη βοήθεια του συμβούλου. 

Σημείωση: Η αρίθμηση των αξόνων δεν υποδηλώνει προτεραιότητα, και οι τρεις είναι εξίσου σημαντικοί.

Άξονας 1: Στον άξονα αυτό εντάσσονται τα ενδιαφέροντα και οι δραστηριότητες του ατόμου. Συνθήκες κατά τις οποίες ο νέος/η νέα βιώνουν ευχάριστα συναισθήματα όταν λαμβάνουν χώρα. Αισθάνονται εσωτερική πληρότητα και ευχαρίστηση.

«Τι μου αρέσει να κάνω; Τι είναι αυτό το οποίο με γεμίζει εσωτερικά σαν δραστηριότητα-κατάσταση;»

Άξονας 2: Στον άξονα 2 λαμβάνονται υπόψη οι δυνατότητες και ικανότητες που έχει ο κάθε άνθρωπος να εκπαιδευθεί και σε βάθος χρόνου να εξελίξει επαγγελματικά αυτό το οποίο του αρέσει να κάνει. (Άξονας 1)

«Τι μπορώ να κάνω καλά; Μπορώ να το εξελίξω; Τι χρειάζεται να αποκτήσω-αναπτύξω στο κομμάτι των γνώσεων-εμπειριών-δεξιοτήτων για να το καταφέρω;»

Άξονας 3: Σύνδεση με αγορά εργασίας. Στον 3ο κατά σειρά άξονα, αλλά εξίσου σημαντικό με τους προηγούμενους, λαμβάνουμε υπόψη μας την αγορά εργασίας. Κι αυτό διότι οι αλλαγές σε παγκόσμιο επίπεδο είναι συνεχείς και ταχύτατες. Νέα επαγγέλματα δημιουργούνται, παλαιότερα επαγγέλματα καταργούνται και αρκετά επαγγέλματα εξελίσσονται αναφορικά με τον τρόπο πραγματοποίησής τους.

«Πώς μπορεί να παραχθεί πλούτος από το επάγγελμά μου; Σε ποιο χρονικό πλαίσιο μπορεί να γίνει αυτό; Τι άλλες ενέργειες απαιτούνται ώστε να μπορέσω να βιοποριστώ από αυτό;»

Οι τρεις προαναφερθέντες άξονες είναι εξίσου σημαντικοί και λαμβάνονται ισάξια υπόψη κατά την Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Εφήβων, καθώς απώτερος στόχος είναι η κάθε νέα και ο κάθε νέος να θέσει τα θεμέλια και να δημιουργήσει μια όμορφη και ευτυχισμένη ζωή και καθημερινότητα.

Διαβάστε επίσης:

Πώς αναζητεί ο έφηβος με τι θέλει να ασχοληθεί;

efiveia.gr

Ο ρόλος των γονιών στις επαγγελματικές αποφάσεις των εφήβων

efiveia.gr

Η έννοια της προσωπικής αυτονομίας των εφήβων μέσα στην οικογένεια και η σχέση της με την επαγγελματική τους ανάπτυξη

Έφη Μπούρα

Η μετάβαση του παιδιού στο νέο σχολείο

efiveia.gr

Συγχαρητήρια παιδί μου, πέρασες στο Πανεπιστήμιο! Και τώρα τι;

Δρ Φοίβη Σπέη

Αποτυχία στις εξετάσεις ή τελικά στις προσδοκίες μας;

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com