efiveia.gr
Μαθησιακές δυσκολίες

Μαθησιακές Δυσκολίες στην Εφηβεία

Γράφει στο efiveia.gr η Εκπαιδευτικός – Ειδική παιδαγωγός Μαρία Γιουμούκη

Μαθησιακές Δυσκολίες; Δύο άγνωστες λέξεις ή μήπως πολύ γνωστές; Για τους περισσότερους γονείς, εκπαιδευτικούς και όλους όσους ασχολούνται με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση (ειδικούς θεραπευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, ψυχολόγους και συμβούλους ψυχικής υγείας) είναι ένας όρος ιδιαίτερα γνωστός και διαδεδομένος.  

Είναι η πολυπληθέστερη κατηγορία των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η ενημέρωση αναφορικά με τις Μαθησιακές Δυσκολίες είναι πλέον αρκετή και λεπτομερής, κάτι που την καθιστά ευεργετική για τη συνεργασία των γονέων και των ειδικών φορέων για την έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση και παρέμβαση στις δυσκολίες των παιδιών και των εφήβων. Αναλόγως των χαρακτηριστικών και των δυσκολιών των μαθητών διαμορφώνονται εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης, ώστε να τους παρέχεται εκπαίδευση σύμφωνα με τις ανάγκες και τις ικανότητές τους. 

Αυτό που έχει σημασία να τονιστεί είναι ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν υφίστανται μόνο κατά την παιδική ηλικία. Η αφετηρία τους μπορεί να τοποθετείται τότε -ίσως και νωρίτερα ανάλογα με την αιτιολογία- ωστόσο, ακολουθούν τον μαθητή και στην εφηβική του ζωή και πιθανά κάποιες από τις δυσκολίες και στην ενήλικη ζωή. 

Δεν υφίσταται εξαφάνιση των δυσκολιών  με το πέρας των ετών, αλλά σίγουρα βελτίωση και αποκατάσταση κάποιων από αυτών μέσα από την εφαρμογή παρέμβασης και του κατάλληλου εξατομικευμένου προγράμματος. 

Δυστυχώς, λανθασμένα αρκετοί πιστεύουν ότι ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην παιδική ηλικία αρκεί για τον μαθητή, ο οποίος δε χρήζει εκπαιδευτικής υποστήριξης και παρέμβασης κατά τη διάρκεια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα εξατομικευμένα προγράμματα παρέμβασης θα πρέπει να έχουν διάρκεια στον χρόνο, ώστε ο μαθητής να υποστηρίζεται σε κάθε φάση της σχολικής του ζωής και ανάλογα με τις ανάγκες που παρουσιάζονται κάθε φορά. Προγράμματα τα οποία διακόπτονται και δε συνεχίζονται ενέχουν τον κίνδυνο επανεμφάνισης των δυσκολιών και μάλιστα σε εντονότερο βαθμό, κάτι που είναι καταστροφικό τόσο για τις σχολικές επιδόσεις του μαθητή όσο και για την ψυχολογία τους. 

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αφορούν τόσο στο γνωστικό όσο και στον συναισθηματικό- κοινωνικό τομέα. Δυσκολίες εμφανίζονται πιο συχνά στην κατανόηση και παραγωγή του γραπτού λόγου, τα μαθηματικά και την κατανόηση των εννοιών των φυσικών επιστημών.  Οι μαθητές βιώνουν αυξημένο άγχος αποτυχίας στις εξετάσεις και έχουν ανάγκη από μία διαφοροποιημένη διδασκαλία και διαχείριση της μελέτης των σχολικών μαθημάτων στο σπίτι. Αντιλαμβανόμενοι την ύπαρξη πολύπλευρων χαρακτηριστικών κατανοούμε πόσο σημαντική είναι η υποστήριξη του μαθητή σε όλα τα σχολικά χρόνια. 

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε τα χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών και την κατηγοριοποίηση τους. 

Διαβάστε επίσης:

Τραυλισμός και Προφορικές Εξετάσεις

efiveia.gr

Τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες;

efiveia.gr

Τι είναι η ειδική αγωγή;

efiveia.gr

Συνδρομο Asperger και Εφηβεία

efiveia.gr

Πώς νιώθουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες;

efiveia.gr

Οι μαθησιακές δυσκολίες σχετίζονται με τη νοημοσύνη;

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com