efiveia.gr
Δελτία Τύπου

Εθισμός στο Διαδίκτυο

Εθισμός στο Διαδίκτυο

Ο Spencer το 1873 παρουσίασε το παιχνίδι ως την διέξοδο της πλεονάζουσας ενεργητικότητας που παράγει ο οργανισμός του ανθρώπου. Ο Patrick το 1916 διατύπωσε την άποψη ότι, η τάση τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων για παιχνίδι προέρχεται από την ανάγκη για χαλάρωση και αναψυχή ύστερα από έντονες και κοπιαστικές δραστηριότητες. Το παιχνίδι εξυπηρετεί μια επανορθωτική λειτουργία και μας επιτρέπει να ανανεώσουμε τις δυνάμεις μας.

 Ένα φαινόμενο που αναδύεται στις μέρες μας είναι ο εθισμός στα διαδικτυακά παιχνίδια. Πολλοί νέοι δεν έχουν τη δύναμη να σταματήσουν ή έστω να μειώσουν την ποσότητα των ωρών που αφιερώνουν μπροστά στην οθόνη παίζοντας διαφόρων ειδών ηλεκτρονικά παιχνίδια. Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα όπως επιθετικότητα, εθισμό και κοινωνική απομόνωση. Αρνητικές συνέπειες του εθισμού εμφανίζονται επιπλέον και σε τομείς όπως οικογένεια, εκπαίδευση και επάγγελμα.

Οι Chack και Leung (2004) παρουσιάζουν δυο λόγους για τον εθισμό: την ντροπαλότητα ή τον φόβο να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους. Είναι άτομα που δεν μπορούν να ικανοποιούν κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες και δεν μπορούν να ελέγξουν τη χρήση. Άλλα αίτια εθισμού είναι η μοναξιά, άγχος, κατάθλιψη και η χαμηλή αυτοεκτίμηση. Οι Davis, Flett and Besser (2002) σημείωσαν ωστόσο ότι, η αναβλητικότητα και η συναισθηματική απόρριψη μπορεί να θεωρηθούν αίτια του εθισμού.

Σύμφωνα με το Illinois Institute for Addiction Recovery,Internet Addiction Group New York, και τους Egger και Rauterberg (1996) τα σημάδια που δείχνουν εθισμό είναι τα ακόλουθα:

  • «ψύχωση» με το διαδίκτυο
  • χρήση του διαδικτύου με σκοπό την ικανοποίηση
  • επαναλαμβανόμενες και ανεπιτυχείς προσπάθειες για έλεγχο-διακοπή της αλόγιστης χρήσης
  • αίσθημα ανησυχίας, κακοκεφιάς, κατάθλιψης ή οξυθυμίας όταν γίνεται προσπάθεια για μείωση της χρήσης
  • παραμονή περισσότερου από του προσδοκώμενου αρχικά χρόνου
  • κίνδυνος απώλειας μιας σχέσης, εργασίας, εκπαιδευτικών ευκαιριών εξαιτίας της χρήσης
  • ψεύδη για την ποσότητα της χρήσης
  • χρήση του διαδικτύου ως απόδρασης από την καθημερινότητα

Ο Davis (2001) διέκρινε δυο τύπους παθολογικής χρήσης με βάση τον τρόπο λειτουργίας του χρήστη. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει αυτούς που χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο για εμπορικές συναλλαγές, παιχνίδια, συλλογή πορνογραφικού υλικού κλπ.  Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει αυτούς που χρησιμοποιούν πολύ το διαδίκτυο χωρίς συγκεκριμένους στόχους για παράδειγμα σερφάρισμα και οργάνωση πληροφορίας. Το 2000 σε μια έρευνα που είχε γίνει αποκάλυψε πως το ποσοστό των εθισμένων από τη χρήση των Η/Υ, ξεπερνούσε το 5% των χρηστών συνολικά (Παναγιωτακόπουλος Χ. και Πιερρή Ε: 488).

https://psichologiagr.com/

Διαβάστε επίσης:

Πρεμιέρα KinderDocs – Φεστιβάλ ντοκιμαντέρ για παιδιά και νέους

efiveia.gr

«Μένουμε Σπίτι» και «καλλιεργούμε» την κοινωνική ευθύνη στους εφήβους

efiveia.gr

«ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΦΗΒΩΝ» Ο πειραματισμός συναντά το επίσημο πρόγραμμα σπουδών

efiveia.gr

Εφηβικά θεατρικά Εργαστήρια από τις Μορφές Έκφρασης

efiveia.gr

Δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά στις Βιβλιο… Ιδέες

efiveia.gr

Κοινωνικά δίκτυα και μαθητές με ψυχολογικά προβλήματα

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com