To Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Psychopedia, αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας, σας προσκαλεί στο Ταχύρυθμο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με θέμα:
Art Therapy για παιδιά και εφήβους-μέθοδος Vera Vasarhelyi
το οποίο ξεκινάει το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018, ώρα 16.00-19.00.
Απευθύνεται: Σε Ψυχολόγους, Ειδικούς Ψυχικής Υγείας, Νηπιαγωγούς, Εκπαιδευτικούς, Παιδαγωγούς, , Ειδικούς θεραπευτές, Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχίατρους και στο ευρύτερο ενδιαφερόμενο κοινό.
Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία (Child Art Psychotherapy) είναι μια νέα μορφή θεραπείας που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά και στους εφήβους να εξερευνήσουν, να καταλάβουν και να επεξεργαστούν τα συναισθήματα που αφορούν την προσωπική τους ανάπτυξη, καθώς είναι πιο δύσκολο για αυτά πολλές φορές να τα μιλήσουν για αυτά.
Η Ψυχοθεραπευτική μέθοδος Vasarhelyi χρησιμοποιεί την τέχνη ως γέφυρα μεταξύ των ασυνείδητων σκέψεων του παιδιού και την κρυμμένη σχέση τους με την εικόνα.
Για να μάθετε περισσότερα για την μέθοδο “Vera Vasarhelyi”, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ: http://psychopedia.gr/methodos-pedikis-psychotherapias-vera-vasarhelyi-monadikos-tropos-ekfrasis-ton-pedikon-synesthimaton-meso-tis-ikonas/
Στόχος του Προγράμματος:
- Να εξοικειωθούν οι συμμετέχοντες με την τεχνική art therapy/μέθοδος Vera Vasarhelyi για παιδιά και εφήβους.
- Να κατανοήσουν τον ρόλο των γονέων στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη του παιδιού και πως συνδυάζεται με την θεραπεία μέσω της Τέχνης για παιδιά.
- Να βιώσουν την εμπειρία της εικαστικής έκφρασης μέσω βιωματικών ασκήσεων art–therapy.
- Να εκπαιδευτούν σε μια βαθύτερη κατανόηση της ζωγραφικής ως «εργαλείο» θεραπείας για παιδιά και εφήβους.
Eκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αrt Therapy για παιδιά και εφήβους
1η Συνάντηση: Σάββατο 3 Μαρτίου 2018 ώρα 16.00-19.00
Τι είναι η θεραπεία μέσω τέχνης για παιδιά και εφήβους.
Α. Η ζωγραφική ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων του παιδιού.
Β. Πώς βοηθάει η εικαστική δημιουργία.
Γ. Βιωματική Άσκηση Art Therapy.
2η Συνάντηση: Σάββατο 10 Μαρτίου 2018 ώρα 16.00-19.00
Ιστορική Αναδρομή της Art Therapy.
Α.Margaret Naumberg, 1958-Πρωτοπόρος της εικαστικής θεραπείας στις Η.Π.Α.
Β. Carl Jung ,1959- Πώς η δημιουργική έκφραση είναι ένας τρόπος να βρεις ισορροπία μέσω της συμβολικής έκφρασης.
Γ. Θεωρία της Schavarien (1991).
Δ. Εισαγωγή της τέχνης στον τομέα ψυχολογίας/ψυχοπαθολογίας.
3η Συνάντηση: Σάββατο 17 Μαρτίου 2018 ώρα 16.00-19.00.
Η παιδική δημιουργικότητα σίγουρος δρόμος για την συναισθηματική ωριμότητα.
Α. Το παιδί μέσα στην οικογένεια.
Β. Τα διάφορα στάδια της δημιουργικότητας.
Γ. Η έκφραση της δημιουργικότητας μέσω της Τέχνης.
Δ. Η έκφραση της δημιουργικότητας στην παιδική ηλικία.
4η Συνάντηση: Σάββατο 31 Μαρτίου 2018 ώρα 16.00-19.00.
Παιδί και ψυχολογία-η χρησιμότητα της παιδικής τέχνης.
Α. Παιδί και θυμός.
Β. Παιδί και σχολικός εκφοβισμός.
Γ. Βιωματική άσκηση art therapy.
5η Συνάντηση: Σάββατο 14 Απριλίου 2018 ώρα 16.00-19.00
H Τεχνική της Αrt Therapy.
Α. Εικαστικές συνεδρίες 1,2 , 3. Διαγνωστική Αξιολόγηση μέσω της Εικαστικής Έκφρασης.
Β. Η διάσταση της διεπιστημονικής συνεργασίας και η χρησιμότητα της.
Γ. Κριτήρια σύμφωνα με τα οποία προτείνεται η εικαστική θεραπεία για παιδιά και εφήβους.
Δ. Ο ρόλος της εποπτείας στη συμβουλευτική για παιδιά.
6η Συνάντηση: Κυριακή 15 Απριλίου 2018 ώρα 16.00-19.00
Ο ρόλος των γονέων στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού Α Μέρος.
Α. Επεμβάσεις-Παρεμβάσεις των γονέων.
Β. Η έλλειψη της εμπιστοσύνης και της κατανόησης των συναισθημάτων.
Γ. Οι αρετές του γονέα-Βασικές ψυχολογικές ανάγκες του παιδιού.
Δ. Η ζεστασιά της φωλιάς-Οι αξίες της Οικογένειας.
7η Συνάντηση: Σάββατο 21 Απριλίου 2018 ώρα 16.00-19.00.
Ο ρόλος των γονέων στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού Β Μέρος.
Α. Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά έτσι ώστε να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.
Β. Πώς να μιλάς έτσι ώστε τα παιδιά να ακούν και πώς να ακούς έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν την δυνατότητα να μιλήσουν (Faber and Mazlish,1996).
Γ. Εμπόδια και εφόδια για υγιείς σχέσεις.
Δ. Βήματα αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης για παιδιά.
8η Συνάντηση: Σάββατο 28 Απριλίου 2018 ώρα 16.00-19.00
Παρουσίαση Περιστατικών.
Α. Η ιστορία ενός 7χρονου παιδιού.
Β. «Συνομιλώντας» με έναν έφηβο και τις ανησυχίες του.
Γ. Δυσκολίες στην επικοινωνία μεταξύ αδερφών.
Δ. Αrt Therapy και κατάθλιψη.
9η Συνάντηση: Κυριακή 29 Απριλίου 2018 ώρα 16.00-19.00.
Παρουσίαση Περιστατικών Εκπαιδευόμενων (Αναλύοντας την παιδική ζωγραφιά).
Εισηγήτρια: Έλσα Δημοπούλου,Ψυχολόγος-Παιδοψυχολόγος, Child Art Psychotherapist,Βsc in Applied Social with Clinical Psychology (University of Kent), PG Dipl. Child Art Psychotherapy (King’s College, University of London), PG Dipl. Relationship Counseling (University of Hull)
Τόπος Διεξαγωγής: Χώρος Psychopedia.gr, Αχιλλέα Παράσχου 100, κοντά στο μετρό Αμπελόκηποι, 3ος όροφος
Δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης μέσω Skype
Δυνατότητα ασύγχρονης παρακολούθησης – Εξαιρείται η 9η συνάντηση
Κόστος συμμετοχής Προγράμματος: 350 ευρώ (δυνατότητα 2 δόσεων), 300 ευρώ για φοιτητές και ανέργους (δυνατότητα 2 δόσεων)
Δεν επιστρέφονται χρήματα. Δυνατότητα αντικατάστασης με άλλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Θα δοθεί Βεβαίωση παρακολούθησης και ηλεκτρονικό υλικό σε κάθε υποενότητα
Πληροφορίες-Δηλώσεις συμμετοχής:
email: info@psychopedia.gr,
τηλ.210-6413306, 6932564251
ή συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος