- “Ο γιος μου πηγαίνει στο σχολείο με ένα- δυο βιβλία, χωρίς τετράδια και πολλές φορές τη 2η ώρα” - 25 Οκτωβρίου 2023
- Γιατί οι έφηβοι αρνούνται να θέσουν στόχους; - 17 Οκτωβρίου 2023
- «Στυμμένοι γονείς» και «γονείς ελικόπτερα». Οι επιπτώσεις στην ψυχολογία του εφήβου – Τρόποι αντιμετώπισης του προβλήματος - 7 Σεπτεμβρίου 2023
Ερώτημα αναγνώστριας
Γιος, ετών 15, Α’ λυκείου. Πάει σχολείο με ένα- δυο βιβλία, χωρίς τετράδια, πολλές φορές τη 2η ώρα. Δεν μελετάει όπως θυμάμαι εγώ τον εαυτό μου…. Ούτε καν όπως πέρυσι. Δε ρωτάω όσο πέρυσι, δεν πιέζω. Τι άλλο μπορώ να κάνω ώστε με διακριτικότητα να δείξω ενδιαφέρον χωρίς να νιώθει έλεγχο και πιέσεις…. Του εξηγώ τη σημασία που έχει φέτος να μην αφήσει κενά. Τον ενδιαφέρει περισσότερο η μουσική (έξω σχολικά) αλλά εμένα μου φαίνεται ότι το σχολείο το έχει για βόλτα. Μου λέει να μην ανησυχώ, διαβάζει λέει και προσπαθεί. Δεν το βλέπω. Τι μπορώ να κάνω να είναι πιο υπεύθυνος, συνεργάσιμος, μελετηρός;
Απαντά η Φιλόλογος – Life Coach Κλεονίκη Πανταζή
Αρχικά να πούμε πως ο γιος σας φοιτά στην α’ λυκείου. Αυτό σημαίνει πως φέτος άλλαξε περιβάλλον και τα μαθήματα έχουν μεγάλη διαφορά, όσον αφορά το μαθησιακό επίπεδο. Το γεγονός ότι ο γιος σας πηγαίνει χωρίς βιβλία σημαίνει πως ή δεν κάνουν μάθημα στο σχολείο, ή δεν ξέρει πώς να το διαχειριστεί. Συνήθως συμβαίνει το δεύτερο. Γι’ αυτό λοιπόν χρειάζεται τη βοήθειά σας. Είναι ανάγκη να συζητήσετε για να μάθετε τι συμβαίνει. Είναι απαραίτητο να ρωτάτε πληροφορίες για το τι κάνει στο σχολείο και να τον ελέγχετε. Οι έφηβοι για να μπορούν να δραστηριοποιηθούν στο σχολείο, χρειάζεται να έχουν ξεκάθαρο πλαίσιο. Αν το πλαίσιο αυτό δεν υπάρχει από το σχολείο, χρειάζεται να το θέσει η οικογένεια.
Είναι ανάγκη να ξεκαθαρίσετε στον γιο σας ότι στην ηλικία που είναι επιβάλλεται να ασχολείται με το σχολείο, διαφορετικά θα μπει σε επικίνδυνα μονοπάτια.
Ξεκαθαρίστε του λοιπόν ότι δεν επιτρέπεται να πηγαίνει στο σχολείο χωρίς βιβλία και τετράδια και ενημερωθείτε από τους καθηγητές του για τη συμπεριφορά του στην τάξη και στο σχολείο γενικότερα.
Στη συνέχεια θα συζητήσετε μαζί του και θα λάβετε κάποιες αποφάσεις γι’ αυτόν, ώστε να καταλάβει ότι το σχολείο αποτελεί προτεραιότητα. Αυτό όμως χρειάζεται να το πιστεύετε κι εσείς η ίδια και να επιβάλλετε κάποιους κανόνες στο σπίτι και στις δραστηριότητές του που να επιβεβαιώνουν την πρόθεσή σας να αποκτήσει ο γιος σας προτεραιότητα το σχολείο.
Οι έφηβοι δεν είναι ενήλικες, χρειάζονται την επίβλεψη των γονιών και γονείς που μπορούν να πάρουν δραστικές αποφάσεις γι’ αυτούς. Μόνο έτσι θα αισθάνονται ασφάλεια.
Χρειάζεται τέλος να διερευνήσετε τις παρέες του και πιθανές νέες συνήθειες.
Διαφορετικά θα χρειαστεί να ζητήσετε βοήθεια από ένα ειδικό ψυχικής υγείας ή academic coach για να δείτε τι κρύβεται πίσω από αυτήν τη συμπεριφορά.