efiveia.gr


Άσκηση, διατροφή και ύπνος

Γρήγορο και υγιεινό φαγητό για τους εφήβους, σε συνδυασμό με τη δική μας σωστή διατροφή!

Γρήγορο και υγιεινό φαγητό για τους εφήβους, σε συνδυασμό με τη δική μας σωστή διατροφή!

Γράφει στο efiveia.gr η Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Ελίνα Ασημακοπούλου

Πολύ συχνά η μαμά και, συνήθως, μαγείρισσα του σπιτιού αποφασίζει για ποικίλους λόγους να αλλάξει τη διατροφή της ή να ακολουθήσει κάποια ειδική δίαιτα. Όσο ευχάριστο ή ενδεχομένως αναγκαίο και αν είναι αυτό για τη μαμά συνήθως καταλήγει να είναι πολύ κουραστικό και ψυχοφθόρο αφού τις περισσότερες φορές προϋποθέτει διπλό και τριπλό μαγείρεμα μέσα στην ημέρα, τόσο για την ίδια όσο και για τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας που τρώνε κάτι διαφορετικό.

Πόσο εύκολο είναι η μαμά να στηρίξει την απόφασή της? Πώς μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες των υπολοίπων μελών της οικογένειας και, ιδιαίτερα, των εφήβων? Μπορεί με κάποιο τρόπο να συνδυάσει τις ανάγκες όλης της οικογένειας?

Ως μητέρες και φροντιστές του σπιτιού και του καθημερινού φαγητού, στο πίσω μέρος του μυαλού, μας απασχολεί αδιάκοπα ο προγραμματισμός της καθημερινής διατροφής της οικογένειας και το μαγείρεμα. Όσο περισσότερα τα μέλη της οικογένειας, συνήθως, τόσο μεγαλύτερη και η ανάγκη διαφορετικών επιλογών για να καλύψουν τα διαφορετικά γεύματα μέσα στην ημέρα. Ένα μόνιμο άγχος και σπαζοκεφαλιά ώστε να μείνουν όλοι ικανοποιημένοι, πολλές φορές εις βάρος της, ήδη κουρασμένης, μαμάς-μαγείρισσας. Και ξαφνικά η μαμά αποφασίζει, για τους δικούς της λόγους, να αλλάξει τη διατροφή της και τις συνήθειες της, για να κάνει κάτι για τον εαυτό της…

Σίγουρα πρόκειται για μία πολύ σπουδαία απόφαση. Ανεξάρτητα αν γίνεται για λόγους υγείας ή για λόγους προσωπικούς. Το να κάνεις κάτι (και) για σένα είναι μεγάλη υπόθεση, ειδικά το να αλλάξεις τη διατροφή σου αφού ουσιαστικά όλα από εκεί επηρεάζονται, υγεία, βάρος, ψυχολογία, ενέργεια, ευεξία, εμφάνιση και πολλά άλλα. Για να μπορέσει όμως η απόφαση αυτή να υλοποιηθεί και να έχει και διάρκεια χρειάζεται στρατηγική προκειμένου να γίνει με τον πιο «ανώδυνο» για όλους τρόπο!

Αρχικά είναι σημαντικό να καταγραφούν οι διατροφικές συνήθειες, ανάγκες, προτιμήσεις και απέχθειες του κάθε μέλους της οικογένειας. Στη συνέχεια θα πρέπει να προσδιοριστούν οι διατροφικές ανάγκες της μητέρας και να δημιουργηθεί το κατάλληλο για εκείνη διαιτολόγιο. Στην πορεία και έχοντας συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, η μητέρα μπορεί να προγραμματίσει την κάθε μέρα διατροφικά, προσπαθώντας να «παντρέψει» τις ανάγκες όλων των μελών «ξοδεύοντας» τη λιγότερη δυνατή ενέργεια.

Κάποια χρήσιμα tips που μπορούν αν βοηθήσουν στην πορεία είναι τα εξής:

  • Άλλαξε τον τρόπο που μαγειρεύεις!
    • Περιόρισε ή σταμάτησε εντελώς το κλασικό τηγάνισμα
    • Άρχισε να χρησιμοποιείς γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά ή ακόμα και φυτικά υποκατάστατά τους
    • Περιόρισε την προσθήκη αλατιού και χρησιμοποίησε βότανα και καρυκεύματα για να αναδειχθεί η γεύση του φαγητού
    • Ελάττωσε τη χρήση ζάχαρης
  • Στόκαρε ντουλάπια και ψυγείο με περισσότερο «υγιεινές» επιλογές και απόφυγε να υπάρχουν στο σπίτι διάφοροι αλμυροί ή γλυκείς πειρασμοί. Μπορείτε να συμφωνήσετε με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας να προμηθεύονται και να καταναλώνουν γλυκά ή αλμυρά σνακ που επιθυμούν μία φορά την εβδομάδα σε ήδη προκαθορισμένη μέρα.
  • Εξήγησε τη σημασία της προσπάθειάς σου στην υπόλοιπη οικογένεια και ζήτησε τη στήριξη και τη βοήθειά τους.

Στη θεωρία φαίνονται όλα αρκετά εύκολα, στην πράξη όμως συνήθως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Ειδικά όταν υπάρχουν έφηβοι στο σπίτι. Οι οποίοι, λόγω ηλικίας και μόνο ενδέχεται, έστω και άθελα τους, να «σαμποτάρουν» την προσπάθεια της μαμάς. Με φωνές, καβγάδες και καταπίεση σίγουρα δε θα δοθεί λύση, οπότε τι μπορεί  γίνει? Ειδικά όταν ο έφηβος είναι «μίζερος» με το φαγητό και αρνείται να δοκιμάσει η δυσκολία είναι μεγάλη.

Η καλύτερη λύση είναι ο συμβιβασμός, ως ένα βαθμό, με το γεγονός πως τα παιδιά επιθυμούν να φάνε κάτι διαφορετικό. Η εύρεση εύκολων, γρήγορων και υγιεινών συνταγών οι οποίες ενδεχομένως να είναι κατάλληλες και για τη μαμά, μπορεί φανεί πολύ χρήσιμη στην εξοικονόμηση χρόνου και την επίτευξη του στόχου.

Κάποιες προτάσεις εύκολων και υγιεινών γευμάτων ιδανικών για εφήβους είναι:

  • Ομελέτα με λαχανικά
  • Stir-fry με ρύζι ή noodles ρυζιού, λαχανικά ή/και θαλασσινά
  • Ζυμαρικά με λαχανικά
  • Αυγά βραστά με σαλάτα και μπρουσκετάκια με ντομάτα και τυρί
  • Γλυκές ή αλμυρές αυγοφέτες
  • Quesadilla με τορτίγια, τυρί και κοτόπουλο/κρέας/ψάρι/όσπρια που έχουν μείνει στο ψυγείο, λαχανικά και αβοκάντο
  • Ρύζι με καπνιστό σολομό και ροδέλες αγγούρι (σαν αποδομημένο σούσι, για όσους είναι λάτρεις)
  • Γλυκά ή αλμυρά pancakes
  • Σπιτική πίτσα με σάλτσα, τυρί και λαχανικά
  • Σαλάτα εμπλουτισμένη με πλιγούρι ή κινόα ή άγριο ρύζι
  • Smoothies με φρούτα ή/και λαχανικά και σκόνη χαρουπιού
  • Σπιτική τυρόπιτα με τυριά, αυγό, γιαούρτι και βρώμη

Για να μπορέσει να υποστηρίξει σωστά την απόφασή της αυτή, θα ήταν ωφέλιμο η μαμά να απευθυνθεί σε κάποιον επαγγελματία διαιτολόγο που θα της προσφέρει σωστή καθοδήγηση για την επίτευξη του στόχου με τον καταλληλότερο και ευκολότερο για εκείνη τρόπο.

Διαβάστε επίσης:

Η κόρη μου τα τελευταία 2-3 χρόνια έχει πάρει αρκετά κιλά και παρ’ όλες τις προσπάθειές μου δεν έχει υπάρξει αποτέλεσμα

Κωνσταντίνα Κατσανά

3+1 Θρεπτικές επιλογές για την περίοδο των εξετάσεων!

Κωνσταντίνα Κατσανά

4 τρόποι για πρόληψη & διαχείριση της εφηβικής παχυσαρκίας

Κωνσταντίνα Κατσανά

Ο ρόλος του διατροφολόγου στην ανάρρωση από νευρική ανορεξία

Κωνσταντίνα Κατσανά

«Μένουμε σπίτι» και φροντίζουμε τη διατροφή των έφηβων παιδιών

Ελίνα Ασημακοπούλου

Χορτοφαγία στην εφηβεία: διατροφικά οφέλη και σημεία προσοχής

Κωνσταντίνα Κατσανά

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com