ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΡΛΑΤΟΥ
ΨυχολόγοςΠληροφορίες Βιογραφιών
Η Μαρία Σκαρλάτου γεννήθηκε στη Λαμία. Αποφοίτησε από το τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών στο Ρέθυμνο. Απέκτησε άδεια ασκήσεως επαγγέλματος από τη Νομαρχία Ηρακλείου, αριθμός Αδείας 19354/31-10-1995. Είναι τακτικό μέλος του Σ.Ε.Ψ. (Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων).
Εκπαίδευση
- Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο Σύλλογο «Φίλοι του Παιδιού» στο Ηράκλειο Κρήτης για ένα χρόνο. Αντικείμενο άσκησής της ήταν η συμβουλευτική εφήβων με παραβατικές συμπεριφορές.
- Εθελοντική συμμετοχή στη Σχολή Γονέων του Ι.Κ.Α. Ηρακλείου Κρήτης, πραγματοποιώντας εισηγήσεις με θέματα ψυχολογίας παιδιού και εφήβου.
- Υπήρξε άμισθος επιστημονικός συνεργάτης της Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου για ένα χρόνο. Στο διάστημα αυτό συμμετείχε καθημερινά στην Ψυχιατρική ομάδα για την κλινική διαχείριση των ασθενών της μονάδας βραχείας νοσηλείας και στην κλινική αξιολόγηση και θεραπευτική παρέμβαση των ασθενών της κλινικής (300 ώρες). Επίσης συμμετείχε στην οργάνωση και λειτουργία της ομάδας ψυχοθεραπείας ασθενών κλινικής με 64 ώρες άσκησης.
- Παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης στην Συστημική ψυχοθεραπεία για τρία χρόνια. Το πρόγραμμα οργανώθηκε από τον τομέα Ψυχιατρικής και Επιστημών Συμπεριφοράς της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Ν. Παρίτση, Διευθυντή της Ψυχιατρικής Κλινικής. Το πρόγραμμα περιελάμβανε: θεωρητική κατάρτιση, βασικές αρχές της Συστημικής επιστήμης και εφαρμογή τους στη θεραπεία και παρακολούθηση ψυχοθεραπευτικών συνεδριών στο μονόδρομο καθρέφτη.
- Παρακολούθησε διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης στη Βραχεία ψυχοθεραπεία STAPP (Short Term Anxiety Provoking Psychotherapy) που διευθυνόταν από τον επίτιμο καθηγητή του Harvard P. Sifnaios στην Αθήνα.
- Εκπαιδεύτηκε στο Ι.Δ.ΕΚ.Ε. (Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων) με σεμινάρια αναφορικά με την συμβουλευτική γονέων και τη συμβουλευτική υποστήριξη και αγωγή υγείας, ρομά, παλιννοστούντων και μεταναστών, συνολικής διάρκειας 90 ωρών.
- Εκπαίδευση στο πρόγραμμα «Διαχείριση χωρισμού – Διαζυγίου γονέων», Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
- Εκπαίδευση στο πρόγραμμα «Διαταραχές πρόσληψης τροφής», Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εργασιακή εμπειρία
- Εργάστηκε στη Χ.Ε.Ν. Ηρακλείου Κρήτης για δύο χρόνια ως υπεύθυνη του προγράμματος συμβουλευτικής και ψυχολογικής στήριξης. Αντικείμενο εργασίας της:
- Η ψυχολογική στήριξη ατόμων και οικογένειας.
- Η οργάνωση και λειτουργία ομάδων αυτογνωσίας και αυτοβοήθειας.
- Εισηγήσεις με θέματα οικογένειας και διαπροσωπικών σχέσεων.
- Συνεργάστηκε με το Πνευματικό κέντρο Σταυρού Ν.Π.Δ.Δ. Δήμου Λαμιέων, πραγματοποιώντας συμβουλευτική σε γονείς και σε ομάδες μαθητών Λυκείου με σκοπό τη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων.
- Εργάστηκε με το πρόγραμμα «Εύξεινη Πόλη» στη Διεύθυνση Υγείας και Δημόσιας Υγιεινής της Νομαρχίας Φθιώτιδας για ένα έτος. Αντικείμενο εργασίας της:
- Η συμβουλευτική στήριξη ατόμων που απευθυνόταν στο σταθμό ψυχολογικής Στήριξης.
- Η ψυχολογική και συμβουλευτική στήριξη παιδιών και ενηλίκων κατ’ οίκον σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
- Επισκέψεις σε δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών στην προσχολική και σχολική ηλικία.
- Εργάστηκε στο πρόγραμμα Σχολών γονέων του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. ως εκπαιδεύτρια για 3 έτη, συμπληρώνοντας 400 ώρες συμβουλευτικής γονέων στον νομό Φθιώτιδας.
- Δίδαξε για 4 χρόνια στο Ι.Ε.Κ. Λαμίας: Εξελικτική ψυχολογία, Γενική ψυχολογία και Κοινωνική ψυχολογία στην ειδικότητα Προσχολικής αγωγής Δραστηριοτήτων δημιουργίας και έκφρασης (168 ώρες).
- Είναι εισηγήτρια προγραμμάτων ΛΑΕΚ – ΟΑΕΔ.
- Από το 2001 έως σήμερα εργάζεται στο γραφείο της ιδιωτικά, παρέχοντας υπηρεσίες ψυχικής υγείας.
Επαγγελματική δραστηριότητα
- Από το 2003 έως το 2012 υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης διαφόρων τηλεοπτικών εκπομπών της τοπικής τηλεόρασης αναλύοντας θέματα ψυχολογίας.
- Επί σειρά ετών υπήρξε επιστημονικός συνεργάτης ιδιωτικών παιδικών σταθμών με αντικείμενο αξιολόγηση των παιδιών στην τάξη, συμβουλευτική γονέων για θέματα προσχολικής ηλικίας και εισηγήτρια Σχολών γονέων.
- Συμμετείχε ως εισηγήτρια στο 11ο Πανελλήνιο συνέδριο Νεφροπαθών με θέμα Ειδικότητες απαραίτητες στο πλευρό του νεφροπαθούς και του νευρολόγου. Η σημασία της ψυχολογικής στήριξης.
- Συμμετείχε ως εισηγήτρια στον Πανελλήνιο συνέδριο Σχολών Γονέων με θέμα: Καλές Πρακτικές Εκπαιδευτών των σχολών γονέων της Γ.Γ.Ε.Ε.
- Συμμετείχε και συμμετέχει ως ιδιώτης με εισηγήσεις και βιωματικά σεμινάρια σε εκδηλώσεις συλλόγων, ιδιωτικών και δημοσίων φορέων (σχολεία, φροντιστήρια, πολιτιστικοί σύλλογοι) με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση αναφορικά με θέματα ψυχικής υγείας.
- Αρθρογραφεί σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο με επιστημονικά άρθρα.
Όλα τα άρθρα της συγγραφέως!
- Πώς οι προσδοκίες των γονέων ταλαιπωρούν τους εφήβους
- “Είναι σωστό να πω στην κόρη μου ότι δε θέλω να κάνει παρέα με ένα συγκεκριμένο παιδί;”
- Οι έφηβοι, οι γονείς και οι οθόνες
- Πόσο μπορούν οι γονείς να προστατέψουν τους εφήβους από τη συνεχή έκθεση σε «κακές» ειδήσεις;
- Tα παιδιά μαθαίνουν από τα λάθη τους;
- Τι κάνουμε όταν οι έφηβοι δεν είναι συνεπείς με τις υποχρεώσεις τους;
- “Η 12χρονη κόρη μου θέλει να βγαίνει έξω μέχρι αργά”
- Οι καινούργιοι φίλοι των εφήβων και τι κάνουμε όταν αυτοί είναι ξεκάθαρα κακή επιρροή;
- Η παγίδα του σωστού και του λάθους στις ανθρώπινες σχέσεις
- Έφηβοι και διακοπές με τη γιαγιά και τον παππού
- Τεχνικές διαχείρισης άγχους λίγο πριν τις Πανελλαδικές
- “Μήπως στην προσπάθειά μας να υποστηρίξουμε τον έφηβο στις εξετάσεις, φαινόμαστε “υποχωρητικοί” στα μάτια του;”
- “Ο γιος μου αρνείται να φέρει εις πέρας τις υποχρεώσεις του, ασχολείται κυρίως με τον Η/Υ και δεν αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεών του”
- Τα παιδιά που δεν ανοίγουν το στόμα τους με τίποτα!
- Ο έφηβος γιός/ κόρη φέρνει τη σχέση του/της στο σπίτι. Τι στάση πρέπει να κρατήσω ως γονιός;
- Ο ρόλος της οικογένειας στην ψυχογενή ανορεξία
- Σημαντικοί παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη διατροφικών διαταραχών στην εφηβεία
- Πόσες φορές πρέπει να το πω για να γίνει;;;
- Μαθήματα συνέπειας στην εφηβεία
- “Ο σύζυγός μου είναι πολύ αυστηρός και θεωρεί ότι η κόρη μας πρέπει να κάνει παρέα μόνο με κορίτσια”
- Όταν οι πράξεις “μιλούν” περισσότερο από τις λέξεις!
- Γονείς και έφηβοι συνεχίζουμε να ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!
- “Ο 13χρονος γιος μου είναι η μόνιμη αιτία καυγά. Αφήνει συνέχεια τα πράγματά του άνω κάτω…”
- Γονείς και έφηβοι ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ
- Οι έφηβοι δε μιλάνε! Αλήθεια ή ψέμα;
- Social media και ναρκισσιστική πλευρά της εφηβείας
- Εφηβεία και οικογενειακά τραπέζια
- Όταν η προσαρμογή στη φοιτητική ζωή δεν προχωρά ομαλά
- Όταν το “πήραμε βαθμούς” εξελίσσεται στο “περάσαμε στο Πανεπιστήμιο”! (σκέψεις μιας ψυχολόγου)
- Σωστή διαχείριση του χρόνου ενόψει των εξετάσεων. Πώς οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στη συγκέντρωση των παιδιών
- Αντιμέτωποι με το άγχος των Πανελληνίων εξετάσεων. Οδηγίες επιβίωσης για γονείς και εφήβους.
- Έφηβοι, γονείς και σύνδρομο ‘άδειας φωλιάς’
- Διαζύγιο και παιδιά στην εφηβεία. Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις αντιδράσεις των εφήβων;
- Ο έφηβος γιος μου δεν μου ανοίγεται και ανησυχώ
- Όταν ο γονιός πρέπει να υποστηρίξει ένα παιδί με υψηλούς στόχους… Πόσο δύσκολο είναι;
- Η μοναχικότητα που παρουσιάζουν οι έφηβοι. Είναι απλά σύμπτωμα της εφηβείας ή πραγματικά νιώθουν μόνοι; Πότε πρέπει να ανησυχήσουν οι γονείς;
- Πόσο ύπνο χρειάζεται ο έφηβος όταν έχει σχολείο;
- Οι επιπτώσεις της ανεργίας ενός ή και των δύο γονέων στην ψυχολογία των εφήβων
- Διάβασμα και οργάνωση των εφήβων μετά τις διακοπές. Πως μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς;
- Η έφηβη κόρη μου θυμώνει αν της αρνηθώ οτιδήποτε και είναι αδύνατο να την προσεγγίσω
- Το έφηβο παιδί μου με αντιπαθεί όταν δεν το αφήνω να κάνει αυτό που θέλει…πώς να διαχειριστώ το συναίσθημά μου και πώς να το αντέξω;
- Έφηβοι και ώρα επιστροφής στο σπίτι! Τι κάνουμε όταν δεν είναι συνεπείς;
- Ο γιος μου αδιαφορεί για το σχολείο και κυρίως λέει ψέματα!
- Τα “μυστικά” για μια πετυχημένη σχέση γονέα – εφήβου
- Εφηβεία και social media. Πώς μπορούν οι γονείς να διαχειριστούν την κατάσταση;
- Προσπαθώ να πλησιάσω την κόρη μου για να την ενημερώσω για την περίοδο, αλλά το αποφεύγει
- Παιδιά στην εφηβεία vs γονείς στην κλιμακτήριο!