efiveia.gr
Εκπαίδευση Μαθησιακές δυσκολίες

Επαγγελματικές επιλογές εφήβων με Μαθησιακές Δυσκολίες

Μαρία Γιουμούκη

Γράφει στο efiveia.gr η Εκπαιδευτικός – Ειδική παιδαγωγός Μαρία Γιουμούκη

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή των νέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φτάνουν στο τέλος τους. Συνεχής προσπάθεια και άγχος δίνουν τη θέση τους στην αγωνία της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων και την επιλογή της σχολής που θα οδηγήσει στην καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση. 

Ο Σύμβουλος Σταδιοδρομίας – Επαγγελματικού Προσανατολισμού αντιμετωπίζει την πρόκληση του να αναγνωρίσει τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του εφήβου που έχει απέναντί του προκειμένου να τον βοηθήσει να ορίσει τα βήματα που θα τον οδηγήσουν σε ένα επιτυχημένο μέλλον. Η πρόκληση αυτή πολλαπλασιάζεται όταν ο έφηβος αντιμετωπίζει Μαθησιακές Δυσκολίες. 

Πάντα πρέπει να θυμόμαστε ότι ένα νέο άτομο με Μαθησιακές Δυσκολίες μπορεί να είναι επιτυχημένο σε οποιαδήποτε σταδιοδρομία κι αν επιλέξει να ακολουθήσει. Σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και οι «ισοσταθμιστικές» στρατηγικές που χρησιμοποιούν τα παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες προκειμένου να τις αντιμετωπίσουν μπορούν να αποδειχτούν προσόν. 

Υπάρχουν ιστορίες με ενήλικες σε διάφορα επαγγέλματα, οι οποίοι έχουν αναπτύξει σημαντικές δεξιότητες και έχουν προσαρμόσει τις δυνατότητες και αδυναμίες τους, καταφέρνοντας να ασκήσουν το επάγγελμα των ονείρων τους. 

Φυσικά και υπάρχουν επαγγέλματα που παρουσιάζουν μεγαλύτερα εμπόδια για ένα νέο άτομο με Μαθησιακές Δυσκολίες. Το να ακολουθούν σύνθετες οδηγίες, για παράδειγμα, ενδέχεται να είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας. Ένας λόγος για τον οποίο πολλοί άνθρωποι, που αντιμετωπίζουν Μαθησιακές Δυσκολίες οδηγούνται στο να αποκτούν δικές τους επιχειρήσεις, ίσως είναι το ότι δε θα τα πήγαιναν τόσο καλά στο να εργάζονται για κάποιον άλλο. 

Γενικά, οι νέοι άνθρωποι με Μαθησιακές Δυσκολίες τείνουν να τα καταφέρνουν καλύτερα σε εργασίες που τους επιτρέπουν να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Η γραφιστική είναι μία από αυτές τις εργασίες. Ακόμη και η δημιουργική γραφή μπορεί να δώσει περιθώρια εξέλιξης, αρκεί βέβαια να υπάρχει μια ομάδα που να αναλαμβάνει τη διόρθωση και την σύνταξη πριν από την τελική παρουσίαση του κειμένου (είτε πρόκειται για βιβλίο, σενάριο, διαφημιστικό σποτ, τραγούδι, κ.ά.), αν οι δυσκολίες του δεν του επιτρέπουν να επιληφθεί και αυτών των σταδίων. Επίσης, οι πωλήσεις και ο ευρύτερος χώρος του μάρκετινγκ είναι επαγγελματικοί τομείς στους οποίους βοηθούν οι διαπροσωπικές  δεξιότητες που συνήθως διαθέτουν. 

Το κλειδί της επιτυχίας κρύβεται στον συνδυασμό των ενδιαφερόντων με τις φυσικές ικανότητες και κλίσεις του παιδιού. Πολλοί έφηβοι είναι ιδιαίτερα ικανοί στους Η/Υ και θα μπορούσαν να τα πάνε καλά σε τομείς που σχετίζονται με τις Νέες Τεχνολογίες.  

Είναι πάντα σημαντικό για έναν έφηβο να έχει όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα που σχετίζονται με επαγγελματικούς χώρους (π.χ. με την παρακολούθηση επαγγελματιών, με εθελοντική εργασία). Αυτή η ανάγκη είναι ακόμη μεγαλύτερη σε παιδιά που μπορεί να αισθάνονται ότι οι Μαθησιακές Δυσκολίες τους μπορεί να αποτελέσουν εμπόδιο στην επαγγελματική τους πορεία. Αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά να εξερευνήσουν πολλές εναλλακτικές ώσπου να ανακαλύψουν την κλίση τους. Βέβαια, αυτό που θα ενισχύσει τα παιδιά είναι η πίστη, η ενθάρρυνση και η υποστήριξη των γονιών τους. 

Η επιτυχία σε πολλούς σημαντικούς τομείς της ζωής –ανάμεσα στους οποίους ανήκει και η σταδιοδρομία- δεν εξαρτάται τόσο από τη σχολική επιτυχία, όσο από κοινωνικές δεξιότητες και προσωπικά χαρακτηριστικά, όπως η αυτό-επίγνωση, η αυτό-κινητοποίηση,  η ευελιξία/ προσαρμοστικότητα, η επιμονή και η ανθεκτικότητα και όλα όσα συναποτελούν τη λεγόμενη «συναισθηματική νοημοσύνη». 

Το παιδί θα επιτύχει περισσότερο σε τομείς που θα μπορούσαν να εκφράσουν το πάθος του. Ενθαρρύνετε το παιδί να ακολουθήσει τα όνειρά του. Μπορεί να αποτελέσει μία ευχάριστη έκπληξη αυτό που θα καταφέρουν! 

Διαβάστε επίσης:

Καινούρια σχολική χρονιά μία “οικογενειακή” υπόθεση

Βασιλική Σταμάτη

Η εμμονή με την αριστεία και οι έφηβοι

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των γονέων στη λήψη απόφασης επαγγέλματος;

Χριστίνα Πολυδώρου

Σωστή διαχείριση του χρόνου ενόψει των εξετάσεων. Πώς οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν στη συγκέντρωση των παιδιών

Μαρία Σκαρλάτου

Μαθητές με ΔΕΠ/Υ και κατ’ οίκον εργασία: Η συμμετοχή της οικογένειας

Μαρία Γιουμούκη

Δεν διαβάζει γιατί είναι ερωτευμένος. Τι μπορούμε να κάνουμε;

efiveia.gr

Αφήστε σχόλιο

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com