Η διατροφή και η άσκηση στην εφηβεία

UΗ πολύ γνωστή φράση “είσαι στην ανάπτυξη, πρέπει να φας”, δεν είναι καθόλου τυχαία. Πράγματι, ο οργανισμός στην εφηβεία έχει ανάγκη από φαγητό και μάλιστα καλής ποιότητας, για την σωστή ανάπτυξή του. Μία ισορροπημένη διατροφή 4 με 5 γευμάτων την ημέρα είναι ιδανική για τον έφηβο.

Επίσης, μπορεί ο έφηβος να μην τα πάει καλά με τον αθλητισμό και να μην κάνει κάποιο άθλημα σε μορφή προπόνησης. Η άθληση αυτού του είδους είναι καλή και έχει πολλά οφέλη, όμως δεν είναι καθοριστική για την υγεία. Υπάρχουν πολλοί τρόποι άσκησης οι οποίοι μπορούν να ακολουθηθούν στη διάρκεια μίας ημέρας.

Ο πιο δημοφιλής τρόπος είναι το περπάτημα. Αντί να καθίσουν όλη την ημέρα μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή, μπορούν να πάνε μία βόλτα, να περπατήσουν μέχρι το σπίτι ενός φίλου τους ή να βγάλουν το σκύλο για μία βόλτα. Επίσης, το περπάτημα με συμμαθητές μπορεί να γίνει πολύ ευχάριστο στο δρόμο για το σχολείο. Οι σκάλες μπορούν και εκείνες να αποτελέσουν ένα είδος άσκησης.

Διάφορες ευχάριστες δραστηριότητες μπορούν να αποτελέσουν με τη σειρά τους μία ιδανική μορφή άσκησης. Για παράδειγμα το κολύμπι το καλοκαίρι, το σκέιτ, το ποδήλατο και το τρέξιμο είναι μερικές από τις πιο δημοφιλείς και ταυτόχρονα ευεργετικές για την υγεία του σώματος ασχολίες.

Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολλές ώρες μπροστά από μία οθόνη, είτε είναι τηλεόραση, είτε υπολογιστής, ή ακόμη και βιντεοπαιχνίδια. Αυτά ευνοούν την αδράνεια, την παχυσαρκία και επιπλέον αποξενώνουν τους ανθρώπους μεταξύ τους. Επίσης, το αλκοόλ στην εφηβεία και το κάπνισμα μπορούν να γίνουν εθιστικά και να βλάψουν τον οργανισμό μακροπρόθεσμα.

Το σωματικό βάρος κατά τη διάρκεια της εφηβείας έχει αυξομειώσεις και αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό. Αν όμως υπάρχει κάποια ανησυχία ή απορίες σχετικά με αυτό, ένας ειδικός διαιτολόγος – διατροφολόγος μπορεί να παρέχει πολύτιμές συμβουλές.

Η ομάδα του efiveia.gr